Zwierzak też potrzebuje ciepła

SWL Polska
GPEC Obszar Inwestycji
Liderzy projektu: Katarzyna Sterne, Małgorzata Wietrzyńska

Cel: Pomoc Oliwskiemu ZOO w ustawieniu tablic informacyjnych oraz organizacja wycieczki dla dzieci do ZOO i do Gdyni.

Udało się! Po niemal dwumiesięcznych przygotowaniach Obszar Inwestycji i SWL Polska zrealizowały Projekt „Wspólne Działanie – Lokalne Zaangażowanie”. Pomysł realizacji wspólnego projektu powstał, gdy okazało się, że cele planowanych działań w niektórych częściach są identyczne. Po rozmowach doszliśmy do wniosku, że działając wspólnie nie tylko uda nam się osiągnąć cel, ale także przyczynimy się do powstania wartości dodanej projektu, a mianowicie integracji naszych obszarów. Celem projektu było wsparcie oliwskiego ZOO oraz zorganizowanie wycieczki edukacyjnej dla dzieci – podopiecznych Ośrodków Pomocy Społecznej w Starogardzie Gdańskim i Tczewie. Podczas wstępnych rozmów z Dyrekcją ZOO dowiedzieliśmy się, że jedną z potrzeb Ogrodu są kierunkowe tablice informacyjne, wskazujące drogę do różnych gatunków zwierząt. Naszym zadaniem był zakup i montaż tych tablic.

24 września o godzinie 8:00, gotowi do pracy, wyposażeni w narzędzia niezbędne do montażu tablic, produkty spożywcze oraz dobry humor, spotkaliśmy się pod bramą Oliwskiego ZOO. Podczas krótkiej odprawy zespół został podzielony na grupy robocze. Grupa pierwsza była odpowiedzialna za montaż tablic, druga grupa za przygotowanie śniadania dla dzieci, posiłku dla członków zespołu oraz ogniska, natomiast trzecia grupa za organizację czasu dla dzieci. Po zrobieniu pamiątkowego zdjęcia ruszyliśmy do pracy. ZOO dostarczyło nam rowery, dzięki którym liderki sprawnie i szybko mogły poruszać się po ogrodzie, pomiędzy grupami roboczymi. O godzinie 9:00, zgodnie z planem dnia przystąpiliśmy do działania. Grupa odpowiedzialna za montaż tablic pod kierownictwem Czarka Główki, wyznaczyła miejsca montażu i przystąpiła do działania. Nie obyło się bez małych problemów. Po przywiezieniu tablic do montażu okazało się, że śruby nie były prawidłowo zamocowane, ale od czego mamy inspektorów. Dzięki profesjonalnemu podejściu do tematu, szybko udało się uporać z tym problemem.

O godzinie 10:00 do ZOO przyjechały dzieci ze Starogardu Gdańskiego i Tczewa wraz z opiekunami z Ośrodków Pomocy Społecznej. Dzieciaki zostały przywitane przez dyrektora ZOO, pana Michała Targowskiego, który w kilku słowach opowiedział o Ogrodzie. Następnie dwa Tygryski Teodory wręczyły dzieciom plecaki z drugim śniadaniem. Po sesji zdjęciowej z Tygryskami, pod czujną opieką Grażynki Grabowskiej i Asi Osińskiej, dzieci zwiedziły całe ZOO kolejką. Około godziny 12:00 grupę przywitała pani Grażyna Naczyk, kierownik dydaktyczny ZOO. Opowiadając z ogromną pasją o zwierzętach, wprowadziła dzieci w świat Małego ZOO. Było to jedyne miejsce gdzie wszyscy mogli głaskać i karmić zwierzęta. Koza, króliki i świnki były w siódmym niebie. Podczas lekcji edukacyjnej, pani Grażyna w zabawny sposób przybliżyła dzieciom świat gadów.

O godzinie 13:00 pod Chatą Góralki czekał na wszystkich ciepły posiłek oraz ogromne torby z prezentami od Pepsico i Grupy GPEC. Po posiłku i kolejnej sesji z Tygryskami dzieci pożegnały się i ruszyły pod okiem opiekunów, Darka i Grażynki w dalszą drogę do Gdyni, gdzie zwiedziły Dar Pomorza. W drodze powrotnej, wycieczka zatrzymała się w restauracji McDonald’s w Gdańsku Wrzeszczu, która ufundowała dzieciom i opiekunom darmowe zestawy Happy Meal. W tym samym czasie grupa odpowiedzialna za montaż tablic uporała się już z własnym zadaniem.

Wyczekiwaliśmy tego dnia z pewnym niepokojem, ponieważ obawialiśmy się pogody i niedotrzymania terminu przez firmę dostarczającą tablice. Obawy okazały się bezpodstawne. Dzień był słoneczny, a tablice dostarczono na czas. A co dzieci zapamiętały najlepiej? Tygryski, które towarzyszyły im prawie przez cały dzień. Cel został osiągnięty. Tablice zostały zamontowane, a dzieci były bardzo zadowolone. Jak wynikało z feedback’u, projekt przyniósł nam dużo satysfakcji. Rozkład dnia, został doskonale zaplanowany przez liderki. Udało nam się zmieścić w czasie, co do minuty. Dzięki wspólnemu działaniu pracownicy SWL Polska i działu Inwestycji mogli się lepiej poznać. Pomysł projektu „Wspólne Działanie – Lokalne Zaangażowanie” uważamy za udany! Wyrażamy nadzieję, że za rok ponownie uda się nam zrealizować kolejny wspólny projekt.