Fakty i mity dotyczące CSR

Jeśli zastanawiacie się nad rolą działań CSR-owych, jesteście ciekawi skąd wziął się pomysł odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw  czy chcielibyście wiedzieć na czym polega strategia działań CSR – zachęcamy do lektury rozmowy z dr Jackiem Dymowskim opublikowanej na łamach portalu ekonomia24.pl.

„Całkiem niedawno W. Visser, brytyjski akademik, wyodrębnił kilka epok ewolucji CSR: chciwości, filantropii, marketingu, zarządzania i odpowiedzialności. Najpierw na zarzuty otoczenia o zbytnią chciwość odpowiada filantropią. Po prostu chce zaprzeczyć temu, że jest zły i egoistyczny. Pokazuje, że dzieli się wypracowanym zyskiem. Tymczasem odpowiedzialność, to nie tyle czy i jak dzielimy się zyskiem, ale przede wszystkim sposób w jaki go wypracowujemy. Epoka marketingu, a w zasadzie komunikacji marketingowej, wiąże się z negatywnymi zjawiskami takimi jak choćby greenwashing i różne inne tanie chwyty reklamowe. To również z czasem przestaje wystarczać. Wówczas nie ma już wyjścia. Po prostu trzeba zająć się tematem w sposób zarządczy. Podejście do CSR ma wówczas więcej wspólnego z zarządzaniem jakością, niż z komunikacją marketingową.”

Pełna wersja wywiadu dostępna jest: tutaj



  1. Dodaj swój komentarz.